Nyhet i Blikk Byrå: Stärk byråns kvalitetsarbete

Nyhet i Blikk Byrå - November 2025

För revisions- och redovisningsbyråer är det ett ständigt krav att säkerställa hög kvalitet och regelefterlevnad. När dokumentationen är utspridd i olika system och filer, krävs det tidskrävande dubbelarbete för att leva upp till standarder som Reko och Rex. Nu lanserar vi en uppdatering i Blikk Byrå som löser just det!

 

Från tidskrävande admin till full kontroll

När er byrå hanterar många kunder samtidigt är ett av era viktigaste jobb att säkra kvaliteten och garantera att ni följer standarder som Reko och Rex. Ni behöver också snabbt få en överblick över kundens unika förutsättningar, som vilka system de använder eller vem som har vilken fullmakt.

Istället för att jonglera denna kritiska information i separata checklistor, Word-dokument eller kalkylblad, har vi i november lanserat nya funktioner i Blikk Byrå som hjälper er att centralisera och agera på all denna information direkt på kundkortet.

Här är jobben ni nu kan utföra enklare i Blikk:

 

Nya sektioner: All basinformation på ett ställe

För att ge korrekt rådgivning måste ni veta hur kunden arbetar. Tidigare krävde denna information manuellt letande. Nu har vi infört två nya sektioner under fliken Mer info på kundkortet:

Verksamhetsinfo: Här dokumenterar ni snabbt det mest kritiska

  • Säkra att ni alltid arbetar utifrån rätt regelverk (exempelvis K2/K3) och redovisningsmetod.
  • Tydliggör vem på byrån som innehar bank- och skattefullmakter, vilket stärker internkontrollen.

System: En komplett översikt över kundens hela digitala miljö

  • Ha full koll på alla system kunden använder för bokföring, lön, skatt, kvittohantering med mera. 

 

Fliken Kvalitetsarbete: Enkel hantering av kritiska dokument

Vi har bytt namn på fliken KYC till Kvalitetsarbete och utökat den med fyra undersektioner:

  • Uppdragsbrev
  • Rutinbeskrivning
  • Systemdokumentation
  • Omprövning av uppdrag

I varje sektion kan ni lägga in en länk till var dokumentet finns lagrat i Blikk Byrå eller externt, och sedan klarmarkera det.

 

Utökade filtreringsmöjligheter: Proaktiv kvalitetskontroll

En annan fördel är möjligheten att arbeta med proaktiv kvalitetskontroll. Genom de utökade filtreringsmöjligheterna i kontaktregistret kan ni nu filtrera listan baserat på de nya fälten.

Exempel: Vill du hitta alla kunder vars uppdragsbrev klarmarkerades för mer än 12 månader sedan? Filtrera fram dem och exportera en lista för åtgärd.

Upptäck hur Blikk kan skapa tid för dig

Våra kunder har ordet

”Efter implementeringen av Blikk Byrå har vi kunnat minska ner på antalet program, vilket har lett till stora tid- och kostnadsbesparingar.”

– Helena Wackt, Diem Ekonomibyrå, användare av Blikk Byrå

”Med Blikk sparar vi massor av värdefull tid. Vårt förra affärssystem var alldeles för tungarbetat och tidskrävande.”

– Maria Mogensen, Rockstore Engineering, användare av Blikk Business

”Tack vare Blikks partnerportal kan vi dela dokument och viktiga handlingar med våra kunder på ett snabbt och smidigt sätt!”

– Nicklas Paulsson, Qrev, användare av Blikk Byrå

Relaterade artiklar

Amando Morino - Vikta Partner

BLOGG

Digitalt arbetssätt banade väg för prisbelönt byrå

Redan från start implementerade Dalacc byråstödet Blikk Byrå, vilket gett dem bättre koll på den dagliga verksamheten.

Daniel-linsten-JDG Revision

BLOGG

Tips för att underlätta arbetet på din redovisningsbyrå

Upptäck hur Blikks byråstöd kan hjälpa dig att minska administrationen och skapa tid för viktigare uppgifter som rådgivning.

Daniel-linsten-JDG Revision

BLOGG

Smart systemval satte fart på Esencias byråresa

Redan från start implementerade Esencia byråstödet Blikk Byrå, som gav företagsresan en flygande start.