Mindre admintid.
Mer tid för dina uppdrag.
Blikks molnbaserade byråstöd hjälper din byrå att minska administrationen, underlätta samarbetet med era kunder och skapa tid för mer värdeskapande uppgifter. Boka en demo eller testa Blikk gratis för att upptäcka hur vi kan skapa tid och lönsamhet för dig!
Ett enkelt sätt att skapa tid
-
- Minska administrationen
- Arbeta med bevakningslistor och uppdrag
- Skicka ut avtal för e-signering
- Analysera viktiga nyckeltal
- Kostnadsfri samarbetsyta för dina kunder
- Integrerad KYC & AML-lösning
”Tidigare var vi tvungna att använda flera olika system för att sköta alla de saker vi kan göra i Blikk Byrå.”
– Amando Morino, Vikta Partner, användare av Blikk Byrå
Några av funktionerna i Blikk Byrå
Uppdragshantering
Med uppdragshanteringen i Blikk får du full koll på alla pågående och utförda uppdrag, som hanteras på ett ställe. Arbeta med både löpande och fasta priser samt återkommande fakturering.
KYC & AML
Blikks molnbaserade KYC & AML-lösning hjälper dig att leva upp till kraven i penningtvättslagen och arbeta i ett sömlöst flöde under hela processen, från allmän riskbedömning till kundkännedom, bevakning, händelser och avvikelser samt rapportering.
Bevakningslistor
Bevakningslistor och bevakningspunkter hjälper er byrå att håll koll på vad som ska göras och när, för alla era kunder. Håll era deadlines och säkerställ att allt flyter på som det ska!
Fakturaunderlag
Ta rätt betalt för rätt uppdrag. Med Blikk missar du inga upparbetade timmar, kostnader eller påslag eftersom allt finns samlat på ett ställe. Skapa ett komplett fakturaunderlag och skicka det direkt till ditt ekonomisystem för fakturering.
Kontakt- & kundregister
I ett smart register får du koll på alla dina kontakter och vad du har för relation till dem. Med inbyggt GDPR-stöd får du också hjälp att behandla uppgifterna på ett korrekt sätt. Lägg in nya företag och viktiga kontaktpersoner direkt via Blikks mobilapp, även när du är på resande fot och inte har en dator till hands.
Dokumentdelningsyta
Lägg upp och dela t ex årshandlingar och andra viktiga dokument. Skapa och behörighetstyr dokumentmappar och få mejlnotiser. Din kund kan se och läsa dokument som du har delat samt ladda upp och dela underlag med dig som byrå. Via meddelandefunktionen kan ni även underlätta kommunikationen sinsemellan. Alla filer är säkra och ingen obehörig kan läsa dem.
Anståndslistor
Anståndslistor underlättar processen vid ansökan om byråanstånd. Välj personer från ditt kontaktregister och exportera en komplett anståndslista som kan laddas upp i Skatteverkets e-tjänst för byråanstånd.
Resursplanering & resursstyrning
Få en fullständig översikt över din byrås resursplanering, samtidigt som du säkerställer att uppdrag blir klara i tid.
Löneunderlag
Underlätta lönehanteringen. När alla registrerade timmar, resor och utlägg är attesterade kan ni skapa en komplett lönefil för export till ert lönesystem (Visma Lön, Fortnox Lön, Kontek Lön, Crona Lön, Hogia Plus och PAXml).
BI & Analysverktyg
Få full inblick i din verksamhet och ta välinformerade beslut med hjälp av realtidsgenererade rapporter, i ett smart analysverktyg.
Säljstöd & offertverktyg
Lägga upp en säljtavla samt skapa och följ affärsmöjligheter genom hela säljprocessen. Med det smidiga offertverktyget kan du även skapa och skicka offerter till dina kunder för e-signering.
Samarbeta med dina kunder
Underlätta samarbetet med dina kunder! I kundportalen kan du som byrå se och sakgranska era kunders (som använder Blikk) tidrapporter, kvitton och utlägg. Ni kan även exportera färdiga lönefiler för import till lönesystemet och dela viktiga dokument och årshandlingar med kunderna.
Tidredovisning
Flexibel tidredovisning på artiklar, aktiviteter och uppdrag med t ex löpande, fast pris och återkommande betaltillfällen. Du kan även rapportera intern tid och frånvaro. Tidrapporteringen kan göras både på datorn och i mobilappen.
Avtalshantering med e-signering
Lägg upp och håll koll på dina avtal i Blikk. Jobba med behörighetsstyrning samt skicka avtal och andra viktiga dokument för e-signering till flera olika parter. Blikk tillhandahåller e-signering via Scrive & BankID.
Rapporter
Följ upp, utvärdera och analysera med hjälp av ekonomiska översikter och rapporter.
Kvittohantering
Slipp alla kvittohögar en gång för alla. Registrera dina utlägg digitalt och fota kvitton med Blikks mobilapp. Du kan välja om utlägget ska kopplas till en order och faktureras vidare till kund eller om det är privat och ska inkluderas i löneunderlaget. Kvitton och utlägg skickas direkt för attest till attestansvarig.
Integrationer
Med Blikks smarta integrationer slipper du onödigt dubbelarbete och manuell hantering. Blikk är integrerat med Fortnox, Visma eEkonomi, Visma Administration och Björn Lundén. Du kan även exportera kompletta lönefiler, färdiga för import till alla de vanligaste lönesystemen.
Vi berättar gärna mer!
Blikk Byrå är ett flexibelt system som kan anpassas för just din byrås förutsättningar och behov. Skapa ett gratis testkonto eller boka en demo så berättar vi mer om hur Blikk kan underlätta vardagen för just dig!
PRODUKT
Läs mer om Blikk Byrå
Blikks byråstöd används av hundratals nöjda ekonomibyråer över hela Sverige, upptäck hur Blikk Byrå kan underlätta vardagen för dig.
CASE
Kundcase
Upptäck hur andra i branschen använder Blikk för att minska administrationen och skapa tid för det som ligger dem varmast om hjärtat.
PRODUKT
Upptäck funktionerna i Blikk Byrå
Blikks smarta funktioner gör det enkelt att arbeta i ett sömlöst flöde, från offert till uppdragshantering, KYC & AML, fakturering och uppföljning.