Mindre admintid.
Mer tid för dina uppdrag.

Blikks molnbaserade byråstöd hjälper din byrå att minska administrationen, underlätta samarbetet med era kunder och skapa tid för mer värdeskapande uppgifter. Boka en demo eller testa Blikk gratis för att upptäcka hur vi kan skapa tid och lönsamhet för dig!

 

Blikk för dig som ekonomibyrå

Ett enkelt sätt att skapa tid

    • Minska administrationen
    • Arbeta med bevakningslistor och uppdrag
    • Skicka ut avtal för e-signering
    • Analysera viktiga nyckeltal
    • Kostnadsfri samarbetsyta för dina kunder
    • Integrerad KYC & AML-lösning

”Tidigare var vi tvungna att använda flera olika system för att sköta alla de saker vi kan göra i Blikk Byrå.”

– Amando Morino, Vikta Partner, användare av Blikk Byrå

Organisera

Slipp papperslappar, anteckningsblock och filer! Organisera istället alla dina kunder, uppgifter och avtal i ett och samma system. 

Planera

Planera uppdrag och få full koll på allt som behöver och göras när. Gör tidsestimat och rapportera både intern och fakturerbar tid. 

Samarbeta

Effektivisera din byrås arbetssätt, både internt och med era kunder. Spara tid och onödig adminstration genom att jobba mer digitalt och standardiserat. 

Analysera

Använd rapporter och analysverktyget för att följa upp viktiga nyckeltal. Få samtidigt en inblick i hur dina medarbetare använder sin tid. 

Några av funktionerna i Blikk Byrå 

Uppdragshantering

Med uppdragshanteringen i Blikk får du full koll på alla pågående och utförda uppdrag, som hanteras på ett ställe. Arbeta med både löpande och fasta priser samt återkommande fakturering.  

Läs mer om uppdragshantering.

KYC & AML

Blikks molnbaserade KYC & AML-lösning hjälper dig att leva upp till kraven i penningtvättslagen och arbeta i ett sömlöst flöde under hela processen, från allmän riskbedömning till kundkännedom, bevakning, händelser och avvikelser samt rapportering.

Läs mer om KYC & AML.

Bevakningslistor

Bevakningslistor och bevakningspunkter hjälper er byrå att håll koll på vad som ska göras och när, för alla era kunder. Håll era deadlines och säkerställ att allt flyter på som det ska!

Läs mer om bevakningslistor.

Fakturaunderlag

Ta rätt betalt för rätt uppdrag. Med Blikk missar du inga upparbetade timmar, kostnader eller påslag eftersom allt finns samlat på ett ställe. Skapa ett komplett fakturaunderlag och skicka det direkt till ditt ekonomisystem för fakturering.

Läs mer fakturaunderlag.

Kontakt- & kundregister

I ett smart register får du koll på alla dina kontakter och vad du har för relation till dem. Med inbyggt GDPR-stöd får du också hjälp att behandla uppgifterna på ett korrekt sätt. Lägg in nya företag och viktiga kontaktpersoner direkt via Blikks mobilapp, även när du är på resande fot och inte har en dator till hands.

Läs mer om kontaktregister och kundregister.

Dokumentdelningsyta

Lägg upp och dela t ex årshandlingar och andra viktiga dokument. Skapa och behörighetstyr dokumentmappar och få mejlnotiser. Din kund kan se och läsa dokument som du har delat samt ladda upp och dela underlag med dig som byrå. Via meddelandefunktionen kan ni även underlätta kommunikationen sinsemellan. Alla filer är säkra och ingen obehörig kan läsa dem.

 

Anståndslistor

Anståndslistor underlättar processen vid ansökan om byråanstånd. Välj personer från ditt kontaktregister och exportera en komplett anståndslista som kan laddas upp i Skatteverkets e-tjänst för byråanstånd.

Läs mer om anståndslistor.

Resursplanering & resursstyrning

Få en fullständig översikt över din byrås resursplanering, samtidigt som du säkerställer att uppdrag blir klara i tid.

Läs mer om resursplanering.

Löneunderlag

Underlätta lönehanteringen. När alla registrerade timmar, resor och utlägg är attesterade kan ni skapa en komplett lönefil för export till ert lönesystem (Visma Lön, Fortnox Lön, Kontek Lön, Crona Lön, Hogia Plus och PAXml).

Läs mer om löneunderlag.

BI & Analysverktyg

Få full inblick i din verksamhet och ta välinformerade beslut med hjälp av realtidsgenererade rapporter, i ett smart analysverktyg.

Läs mer om analys och rapporter.

Säljstöd & offertverktyg

Lägga upp en säljtavla samt skapa och följ affärsmöjligheter genom hela säljprocessen. Med det smidiga offertverktyget kan du även skapa och skicka offerter till dina kunder för e-signering.

Läs mer om säljstöd och offertverktyg.

Samarbeta med dina kunder

Underlätta samarbetet med dina kunder! I kundportalen kan du som byrå se och sakgranska era kunders (som använder Blikk) tidrapporter, kvitton och utlägg. Ni kan även exportera färdiga lönefiler för import till lönesystemet och dela viktiga dokument och årshandlingar med kunderna.

Läs mer partnerportalen.

Tidredovisning

Flexibel tidredovisning på artiklar, aktiviteter och uppdrag med t ex löpande, fast pris och återkommande betaltillfällen. Du kan även rapportera intern tid och frånvaro. Tidrapporteringen kan göras både på datorn och i mobilappen.

Läs mer om tidrapportering.

Avtalshantering med e-signering

Lägg upp och håll koll på dina avtal i Blikk. Jobba med behörighetsstyrning samt skicka avtal och andra viktiga dokument för e-signering till flera olika parter. Blikk tillhandahåller e-signering via Scrive & BankID.

Läs mer om avtalshantering.

Rapporter

Följ upp, utvärdera och analysera med hjälp av ekonomiska översikter och rapporter.

Läs mer om rapporter.

Kvittohantering

Slipp alla kvittohögar en gång för alla. Registrera dina utlägg digitalt och fota kvitton med Blikks mobilapp. Du kan välja om utlägget ska kopplas till en order och faktureras vidare till kund eller om det är privat och ska inkluderas i löneunderlaget. Kvitton och utlägg skickas direkt för attest till attestansvarig.

Läs mer om kvittohantering.

Integrationer

Med Blikks smarta integrationer slipper du onödigt dubbelarbete och manuell hantering. Blikk är integrerat med Fortnox, Visma eEkonomi, Visma Administration och Björn Lundén. Du kan även exportera kompletta lönefiler, färdiga för import till alla de vanligaste lönesystemen.

Läs mer om integrationer.

Vi berättar gärna mer!

Blikk Byrå är ett flexibelt system som kan anpassas för just din byrås förutsättningar och behov. Skapa ett gratis testkonto eller boka en demo så berättar vi mer om hur Blikk kan underlätta vardagen för just dig!

 

PRODUKT

Läs mer om Blikk Byrå

Blikks byråstöd används av hundratals nöjda ekonomibyråer över hela Sverige, upptäck hur Blikk Byrå kan underlätta vardagen för dig.

CASE

Kundcase

Upptäck hur andra i branschen använder Blikk för att minska administrationen och skapa tid för det som ligger dem varmast om hjärtat.

PRODUKT

Upptäck funktionerna i Blikk Byrå

Blikks smarta funktioner gör det enkelt att arbeta i ett sömlöst flöde, från offert till uppdragshantering, KYC & AML, fakturering och uppföljning.