Case

Diem Ekonomibyrå

Diem Ekonomibyrå erbjuder ett heltäckande tjänsteutbud inom redovisning. Med Blikk Byrå kan de samla flera viktiga funktioner i ett komplett byråstöd och därigenom minska sina kostnader samt öka effektiviteten.

claus-thingvall-advise-north

Helena Wackt
Kontorschef
www.diemekonomi.se

”Efter implementeringen av Blikk har vi kunnat minska ner på antalet program, vilket har lett till stora tid- och kostnadsbesparingar.”

Elite Accounting

Hej Helena! Berätta lite om Diem Ekonomibyrå.

Diem startades år 2005 av Karin Haeger, Elisabeth Ohlström och Pia Wahlberg, som då hade arbetat tillsammans på ett stort revisionsföretag. Idag är vi 21 medarbetare på kontoret i Enköping, varav många är auktoriserade redovisnings- och lönekonsulter. Vi erbjuder ett heltäckande tjänsteutbud inom redovisning och arbetar med såväl små som stora bolag inom alla typer av branscher. Tack vare att vi påbörjat en digitaliseringsresa återfinns våra kunder inte enbart i Enköping, utan på flera orter i Sverige.

 

Vilka utmaningar upplevde ni innan ni började med Blikk?

Vi arbetade tidigare i ett program där vi skötte vår tidregistrering och fakturering. Detta program var inte webbaserat och utvecklades inte heller i den takt vi önskade, vilket gjorde att såväl arbetssättet som gränssnittet kändes föråldrat. Speciellt för oss som just var i färd med att påbörja en digitaliseringsresa!

 

Varför valde ni Blikk?

Vi blev rekommenderade om Blikk av vår samarbetspartner, fick en demo av systemet och tyckte att det kändes rätt för oss.

 

Hur jobbar ni konkret i Blikk Byrå?

Alla våra konsulter använder Blikk för att sköta sin tidsregistrering och fakturering, då vi har integrerat Blikk med vårt ekonomisystem, Fortnox. Eftersom alla medarbetare rapporterar sin tid i Blikk kan vi snabbt och enkelt få ut vårt löneunderlag. Personligen använder jag även rapportverktyget för att få en bra överblick av hur vi spenderar vår tid.

 

Vad är nästa steg?

Vi har precis slutfört arbetet med att lägga in alla våra kunder i Blikk, då vi är i färd med att börja jobba med uppdrag, projekt och bevakningslistor. Resursplaneringen och frånvaroplaneringen, saker som i dagsläget sköts via separata Excel-filer, är andra funktioner som vi vill börja använda framöver.

 

Vilka är de största fördelarna med Blikk?

Med Blikk Byrå får vi ett komplett byråstöd där många viktiga funktioner är samlade på ett och samma ställe. Detta gör att vi kan minska ner på antalet program, vilket i sin tur leder till minskade kostnader och ökad effektivitet. Något annat som vi uppskattar med Blikk är deras lyhördhet. De är tillmötesgående och erbjuder bra hjälp och vägledning.

 

Något tips till andra byråer som funderar på att börja med Blikk Byrå?

Utnyttja den uppstartshjälp och rådgivning som erbjuds. Det underlättar verkligen uppstartsprocessen och säkerställer att man gör rätt från början samt kommer igång och använder systemet fullt ut.

Upptäck hur Blikk kan underlätta vardagen för ditt företag

Se fler case

claus-thingvall-advise-north

CASE | REDOVISNING & REVISION

Resultat Redovisning & Revision

”Vi letade efter ett webbaserat tidredovisningssystem som håller måttet. I Blikk kände vi att vi hade hittat just det.”

CASE | REDOVISNING & REVISION

Norengs Redovisning

”Tack vare Blikk kan vi enkelt följa vår ekonomi i realtid – för hela vår verksamhet och på detaljnivå. Det ger en väldigt bra överblick!”

claus-thingvall-advise-north

CASE | REDOVISNING & REVISION

Västerås Revision

”En av de bästa sakerna med Blikk är användarvänligheten, det har varit väldigt få frågor från personalen.”