Det har hunnit hända en hel del i Blikk de senaste veckorna. Vi har uppdaterat Blikk till version 1.19 och här är de största nyheterna sedan förra gången:

  • Rapporter, rapporter, rapporter. Oavsett om du vill följa upp projekt, medarbetare, kunder, planering, försäljning, ärendehantering, prognoser etc kommer du uppskatta våra nya PDF-rapporter. Efter sommaren kommer ytterliggare en laddning – saknar du något hör av dig till oss så kanske vi kan lägga till ditt önskemål där.
  • Nu går det att stänga tomma veckor/dagar som alltså saknar tidrapporter – till glädje för alla timanställda som enbart önskar närvarorapportera och månadsanställda som enbart önskat frånvarorapportera.
  • Nu går det radera fakturaunderlag. Vid borttag får man välja om man önskar att alla ingående poster (tidrapporter, resor, artiklar mm) ska förbli fakturerade eller markeras för fakturering på nytt.
  • Bokningar i resursplaneringen (ex sommarens semesterplanering) visas nu även i veckoplaneringen.
  • En omarbetad start-guide som ger ännu bättre hjälp till nya Blikk-kunder att ställa in sitt affärssystem anpassat efter sin verksamhet.
  • Nu går det att markera med en kryssruta att vissa tillägg ska exkluderas från timbanken, ex övertid och komptid.
  • Som alltid massor av mindre förbättringar.

 

Nästa uppdatering är planerad till den 25:e juni
Dvs efter midsommarhelgen och innehåller bland annat:

  • Betydligt bättre hantering av artiklar, inklusive:
    • Sätta unika priser per kund och order (både i SEK och som procentuell rabatt på prislista)
    • Visa, redigera och lägga till artiklar på en order i mobilen
    • Artikelsök – vi visar prislista, kostnad, pris, artikelgrupp för enklare val i både desktop och mobil
  • Ny startsida i mobilen, en slags miniatyr av startsidan i Desktop med nyheter, rutiner, länkar, statistik osv. (Vi passar på att ta bort Blikk-nyheterna också så ni kunder får ha ert “intranät” i fred).
  • Affärsmöjligheter i mobilen, inklusive skapa PDF-offert.
  • Ärendehantering i mobilen. Perfekt inför semestern och ev beredskap. (Vi passar också på att fixa så att det går att svara på ett ärende utan att tvingas koppla det till en kontakt).

Vad gör vi sen?
Det är Ni kunder som bestämmer vart den fortsatta Blikk-resan tar vägen. Därför är vi alltid uppriktigt intresserade av Er feedback om vad vi kan göra bättre. Vad skulle Du vilja förbättra i Blikk? Maila oss på info@blikk.se

Här är några av de saker vi har som ambition att leverera under resten av året:

  • Hemkomstkontroll – för er som önskar varning via SMS när medarbetare inte kommit hem från farliga arbeten.
  • Integration med Hogia Lön
  • Kalendersynk av uppgifter, kontakter och medarbetare
  • Mobilapp med offline-läge och därmed ENORMT förbättrad hastighet/prestanda
  • Faktura-mall innehållandes enbart totalsummor
  • Utskrift av fakturaunderlag utan priser
  • Objektsregister / inventarier, ex för uthyrningsverksamhet av kopiatorer etc.
  • Rapport-paket etapp 2.
  • Checklistor och mallar för uppgifter
  • Kunna ändra kund/kontakt på ett projekt
  • Bättre översikt och uppföljningsmöjligheter för projekt.
  • Tidsstämpling via stämpelklocka (läsplatta).
  • Prestanda-förbättringar Desktop och mobilapp
  • Enkla och tydliga instruktioner, hjälptexter och hjälpavsnitt inne i Blikk. Har ni förresten sett att vi börjat publicera en del korta förklarande filmer på hemsidan? (https://www.blikk.se/instruktionsfilmer)

Behöver du hjälp?

Vår support är kostnadsfri och vi finns till hands vid frågor och funderingar. Allra enklast är att maila till support@blikk.se men allra trevligast är att titta förbi på kontoret som ni hittar på Storgatan 48 i Piteå. Läs gärna mer på vår hemsida www.blikk.se.

Vi önskar en trevlig arbetsvecka, nu slutspurtar vi tillsammans mot sommaren!

//Blikk-teamet