2020 startade rekordmånga nya redovisningsbyråer i Sverige. Blikk erbjuder nu det molnbaserade byråstödet Blikk Byrå (Free) helt kostnadsfritt och utan tidsbegränsning för mindre byråer med 1-2 anställda (användare) i Sverige.
– Vi vill hjälpa nystartade små byråer att enkelt komma igång med ett digitalt affärsflöde som både förenklar arbetet internt och samarbetet med kunderna. Dessutom ökar konkurrenskraften genom att de kan erbjuda ett komplett byråkoncept till sina kunder, säger Kersti Bergström, vd för Blikk.

Revisions- och redovisningsbranschen är under omvandling. Digitaliseringen öppnar för mer effektiva arbetssätt och trenden går mot att byråerna jobbar mer proaktivt och rådgivande gentemot sina kunder. 2020 startade rekordmånga nya byråer, 1400, och majoriteten av de nystartade byråerna är små med 0–3 anställda.

– Potentialen är enorm för de byråer som anammar ett digitalt affärsflöde, minskar sin egen administrativa börda och frigör tid för kvalificerad rådgivning. Många byråer hjälper idag också till med att digitalisera kundernas flöden och är mer delaktiga i deras affärsprocess, säger Kersti Bergström, vd för Blikk, och fortsätter:

– Vi vill finnas för de små och nystartade byråerna med vårt byråstöd som vi vet på ett enkelt sätt underlättar både byråns egen administration och samarbetet med kunderna. De kommer att ha nytta av Blikk direkt men också kunna växa med fler anställda. Därför erbjuder vi nu Blikk Byrå (Free) till byråer med 1-2 användare helt kostnadsfritt och utan tidsbegränsning.

Skräddarsytt för byråer
Piteåföretaget Blikk lanserade sitt byråstöd, skräddarsytt för revisions- och redovisningsbyråer, hösten 2019. Blikk Byrå är anpassat för byråer som vill hantera alla sina uppdrag, uppgifter och tidrapportering i ett molnbaserat system. Dessutom kan byråerna genom Blikk partnerportal samarbeta smidigt med kunderna.

– Vår satsning mot byråerna har fallit extremt väl ut, och vi har successivt utvecklat Blikk Byrå med nya funktioner. Nyckeln är att du får överblick och kan hantera allt från uppdrag, kvitton och tidrapporter till kundregister, faktura- och löneunderlag i samma molnbaserade system. Du kan också göra fördjupade analyser av till exempel nyckeltal och tid. I vår partnerportal kan du dela viktiga dokument samt hantera kundernas tidrapporter, utlägg och löneunderlag.

Den digitala samarbetsytan med kunderna blir allt viktigare för byråerna, menar Kersti Bergström.
– Att byråstödet och samarbetsytan med kunderna är helt integrerade är en stor fördel. Med Blikk ökar du också din konkurrenskraft eftersom du kan erbjuda ett komplett byråkoncept. Många av byråerna som använder Blikk Byrå hjälper sedan sina kunder att komma igång med Blikk.

Vad har Blikk Byrå som andra byråstöd inte har?
– Vi är väldigt starka på just tid. Vi erbjuder ett kvalificerat system för all tidrapportering som samtidigt är enkelt att använda. Det ger ett stort värde eftersom koll på timmarna är A och O för lönsamheten.

Blikk fungerar som ett fristående system men kan också integreras med system för bokföring och lön som t ex Visma, Fortnox och Björn Lundén. Blikk är byggt i Sverige och anpassat till svenska regelverk och det svenska lönesystemet. I Blikk Byrå (Free) finns inga begränsningar, den innehåller betalversionens samtliga funktioner och är kostnadsfri för byråer med upp till två användare. Att lägga till fler användare går bra men detta kräver då en uppgradering till betalversionen av Blikk Byrå.

Läs mer om Blikk Byrå och testa gratis här