Kunder, tidrapporter, uppdrag, fakturering. Nu kan du samla allt i ett byråstöd – och få koll på hela er verksamhet.
– Syftet är att hjälpa byråerna att digitalisera sin administration, frigöra mer tid till rådgivning och öka lönsamheten, säger Mikael Gramer, vd på Blikk.

Revisions- och redovisningsbyråerna är under ett starkt omvandlingstryck. Digitaliseringen öppnar för mer effektiva arbetssätt, för de byråer som lyckas ställa om. Kunderna kräver samtidigt mer. Många nöjer sig inte med enbart redovisning, man vill att byrån också ska tolka siffrorna och hjälpa till att utveckla företaget.

– Potentialen är enorm för de byråer som anammar ett digitalt arbetsflöde, minskar admin-bördan och frigör tid för kvalificerad rådgivning, säger Mikael Gramer, vd och grundare av affärssystemet Blikk.

Byråstödet – även en samarbetsyta med kunderna

För att bana väg för en sådan utveckling lanserar nu Blikk ett byråstöd, skräddarsytt för revisions- och redovisningsbyråer.
– Blikk Byrå är anpassat för byråer som enkelt vill digitalisera verksamheten, minska administrationen och underlätta samarbetet med sina kunder.

Byråstödet innebär att byrån samlar sina viktigaste funktioner i ett och samma affärssystem – där man också kan jobba sömlöst med kunderna.

– Du får överblick och kan hantera allt från dina uppdrag, kvitton och tidredovisning till faktura- och löneunderlag, allt i samma molnbaserade system.

– I vår partnerportal kan du dessutom samarbeta med dina kunder som använder Blikk: Hantera deras kvitton och tidrapporter, utlägg och löneunderlag. Ni kan smidigt dela dokument och till exempel exportera löneunderlagen i stället för att lägga dessa på posten.

Den digitala samarbetsytan med kunderna blir allt viktigare för byråerna, menar Mikael Gramer:
– Du behöver den för ett effektivt arbetsflöde, och för att kunna vara en bra rådgivande partner. Att byråstödet och samarbetsytan med kunderna är helt integrerade är en stor fördel med Blikk Byrå.

”Fattades ett system för all admin”

Piteå-företaget Blikk lanserade sitt affärssystem 2014. Ledstjärnan var ”enkelt och heltäckande”.
– Innan vi grundade Blikk drev vi ett konsultbolag. Vi ville bli helt pappersfria och sökte ett affärssystem för all vår admin, men hittade inget. Det var frustrerande: att tvingas skaffa flera system. Det var då vi började bygga Blikk, berättar Mikael Gramer.

Med åren har allt fler redovisningsbyråer kontaktat Blikk då de sökt ett affärssystem till sina kunder.
– Byråerna har då upptäckt att systemet även effektiviserar deras verksamhet – samtidigt som de jobbar i samma system med kunderna.

Koll på timmarna – avgörande för lönsamheten

Blikk Byrå har anpassats till exempel för att prissätta per person och aktivitet, för återkommande fakturering och fördjupad analys av nyckeltal och tid. Just tid är hjärtat i Blikk, betonar Mikael Gramer:
– Ett kvalificerat system för all tidrapportering, som samtidigt är enkelt att använda – det är kanske vår främsta styrka. Tid är dyrt i Sverige i dag, att ha koll på timmarna är A och O för lönsamheten.

”Enkelt att komma igång”

Blikk fungerar som ett fristående system, men kan också integreras med system för ekonomi och bokföring som Visma och Fortnox.
Och det är enkelt att komma igång:
– Många av våra kunder kommer igång på egen hand. Men det finns också möjlighet att boka uppstartsutbildningar med någon av våra konsulter.

 

Funktioner i Blikk Byrå
• Tidredovisning på artiklar, aktiviteter och uppdrag (till exempel löpande,
fast pris, återkommande fakturering samt kvittohantering – både i desktop och mobilappen
• Exportera kompletta lönefiler för import till lönesystemet
• Skapa och skicka fakturaunderlag till ekonomisystemet
• Jobba med projekt, återkommande uppgifter och checklistor
• Avtalshantering med e-signering
• Kundvård med CRM
• Analysverktyg och rapporter
• Samarbeta med dina kunder i partnerportalen: hantera deras kvitton,
• Exportera löneunderlag samt dela gemensamma dokument och filer
• Återkommande uppgifter och bevakningslistor (planerad 2019)
• Resursplanering och resursstyrning (planerad 2019)
• Gemensam dokumentyta för byråer och deras kunder (planerad 2019)
• Byggt i Sverige och anpassat till svenska regelverk och svenska
lönesystemet
• Integrerat med Fortnox, Visma eEkonomi, Visma Administration och
Scrive

 

Testa Blikk Byrå kostnadsfritt i 14 dagar

Som FAR-medlem får du 30 procent rabatt på licenskostnaderna i Blikk Byrå, läs mer här