Vi har uppdaterat Blikk till version 1.20 och här är de största nyheterna sedan förra gången:

  • Betydligt bättre hantering av artiklar, inklusive:
    • Sätta unika priser per kund och order (både i SEK och som procentuell rabatt på prislista).
    • Visa, redigera och lägga till artiklar på en order i mobilen.
    • Nu kan man ange inköpspris (kostnad) på artiklar som läggs till på en order.
    • Artikelväljare – vi visar prislista, kostnad, pris, artikelgrupp för enklare val i både desktop och mobil
  • Nyheter & Rutiner i mobilen, en slags miniatyr av startsidan i Desktop med nyheter och rutiner (vi passade också på att ta bort Blikk-nyheterna så ni kunder får ha ert “intranät” i fred).
  • Affärsmöjligheter och försäljning i mobilen, inklusive skapa PDF-offert.
  • Ärendehantering i mobilen. Perfekt inför semestern och ev beredskap. (Vi passade också på att fixa så att det går att svara på ett ärende utan att tvingas koppla det till en kontakt).
  • Och MASSOR av mindre förbättringar, tex:
    • Nu går det skilja förmånsbilar/tjänstebilar (lönegrundande) från företagsbilar (ej lönegrundande).
    • Nu visas status för kopplad order till ett ärende direkt i ärendelistan.
    • Nu är projektlistorna sorterbara
    • Vid ny order via veckoplaneringen öppnas detaljvyn direkt.
    • Vid sökning av order söker Blikk numera även bland kontakter (privatpersoner).
    • Fakturaunderlaget visar även fakturaadress 2 om en sådan finns angiven på kunden.
    • Användare med Basic-licens ser enbart priser mfl detaljer på de ordrar de själva ansvarar för.
    • Nu kan man ange i Blikk om man alltid vill att enbart projektnummer ska användas i kommunikationen med ekonomisystemet, eller projektnummer + ordernummer (standard).
    • Summan av rapporterade timmar för klockslag visas inne vid tidrapporteringen.
    • I kundkortet visas nu både moderbolag och dotterbolag.
    • Prestandaförbättringar i tidrapporteringen.
    • Möjlighet att skiva ut fakturaunderlag utan priser.

 

Nu tar vi snart sommarlov men…

…supporten håller öppet alla vardagar hela sommaren. Under juli är telefontiderna begränsade. Aktuell information om supporten hittar ni som alltid på våra supportsidor.


Avslutningsvis

Vill vi rikta ett STORT TACK till alla er kunder! Tillsammans håller vi på att skapa någonting riktigt bra och utan er fantastiska feedback hade det inte varit möjligt.

Några som engagerat sig långt över vad man kan förvänta sig och därför förtjänar ett extra STORT TACK är Tim på Usera, Jörgen på Effektgruppen, Jan på Wescon Miljökonsult, Erik på Fjärrtek , Marc på AA-Video och Tina på Oktivia.

Vi önskar er alla en riktigt skön semester och vi hörs igen efter sommaren!

//Blikk-teamet