Så skapar Blikk tid åt sina kunder och hjälper dem utveckla sin affär

Vill du också minska administrationen, skapa tid och öka lönsamheten i ditt företag?

Gör som många andra – använd Blikk.

Deras smidiga molntjänster förenklar vardagen för tiotusentals användare inom en mängd olika branscher.

– En konsultkund hade åtta olika system och vi kunde snabbt baka ner det till två, säger Blikks vice vd och produktchef Kersti Bergström.

Blikks vision är att skapa tid med hjärta, vilket lite mer konkret innebär att de hjälper sina kunder att minska administrationen och skapa tid för det som ligger dem varmast om hjärtat, kärnverksamheten.

Detta genom att samla företagets viktigaste funktioner i ett sömlöst affärsflöde, från offert till projektplanering, tidrapportering, fakturering och uppföljning.

– Många kunder har lyckats minska ner på antalet kringsystem de använder och en del har gått från sex system till bara ett. Vi effektiviserar och minskar företagens manuella processer, vilket gör att våra kunder kan fokusera fullt ut på sin verksamhet och därigenom spara såväl tid som pengar. Mindre manuell hantering med olika system minskar också risken för misstag, säger Blikks vice vd och produktchef Kersti Bergström och utvecklar:

– Det kan handla om grundläggande delar som tidrapportering, kvittohantering och fakturaunderlag, och det kan omfatta avtalshantering, säljprocesser, resursplanering, projekthantering och analys. Det handlar om att förenkla företagens administration. Vi hjälper dem bli effektivare, för har de koll på att de ligger tid på rätt saker kan de öka sin lönsamhet.

Kersti Bergström, vice vd och produktchef på Blikk

Apropå tid, ja. Blikk har som bolag varit med om en lika snabb som fascinerande resa, en resa som samtidigt är ett pålitligt kvitto på att man är effektiva, uppskattade och väldigt bra på vad man gör.

Att skapa tid för sina kunder genom smidiga affärssystem.

– Vi är väldigt flexibla och jobbar med företag inom många olika branscher. Den administrativa hjälp de efterfrågar, den löser vi och man betalar bara för de licenser man använder. Och det är väldigt prisvärt att använda Blikk, säger Kersti Bergström och fortsätter:

– Den minsta editionen, som passar företag som vill underlätta lönehanteringen, kostar bara 35 kronor per månad och användare. Och snittkostnaden för ett företag med tio användare är faktiskt under en tusenlapp i månaden. Det ska vara ett bra värde för kunden.

Du säger att ni jobbar med en stor bredd. Vilken typ av kunder har ni?

– Vårt system är inte branschspecifikt utan används av allt ifrån konsulter till hantverkare, entreprenadföretag, jordbrukare och verkstäder. Den gemensamma nämnaren bland våra kunder är att de jobbar med någon typ av projekt och vill spara tid, vare sig det är ett fåmansföretag eller en koncern med hundratals anställda.

Ett onekligen brett spann.

– Ja, det är stor skillnad på digital mognad. Vissa konsulter kanske är lite mer välbevandrade med digitaliseringen, medan det på andra sidan av spektrumet kan finnas hantverkare som är vana vid papper och penna. Så utmaningen med olika kundgrupper och olika typer av användare är att vi har behövt utveckla en tjänst som funkar för båda sidor och det tycker jag att vi har lyckats med. Men vi är aldrig nöjda, för när man bygger en produkt måste man hela tiden fortsätta utvecklas.

Något annat som skiljer Blikk från mängden är deras snabba och proffsiga support, som under förra året hade en genomsnittlig svarstid på 60 sekunder, med en kundnöjdhet på hela 99 procent.

Kersti utvecklar:

– Vi har en helt fantastisk support. Vi värderar verkligen våra kunders tid och de ska inte behöva sitta i köer och vänta. De ska få hjälp snabbt, varje gång. Vi bryr oss verkligen om våra kunder. Vi är lyhörda, lyssnar på feedback och utvecklas tillsammans med våra kunder. Att skapa tid med hjärta löper genom hela vår verksamhet.

Upptäck hur Blikk kan skapa tid för dig

Våra kunder har ordet

”Blikk är lätt att använda! Vi har en hel del medarbetare med begränsad teknikvana, men även för dem går det bra att tidrapportera via Blikks mobilapp.”

– Henrik Haltorp, InduMate Karlstad, användare av Blikk Pro

”Efter implementeringen av Blikk har vi kunnat minska ner på antalet program, vilket har lett till stora tid- och kostnadsbesparingar.”

– Helena Wackt, Diem Ekonomibyrå, användare av Blikk Byrå

"Att kunna arbeta i ett sömlöst flöde med offerter, tidrapportering och ekonomisk uppföljning underlättar verkligen för oss."

– Christophe Mourou, Integration Design, användare av Blikk Pro

”Med Blikk sparar vi massor av värdefull tid. Vårt förra affärssystem var alldeles för tungarbetat och tidskrävande.”

– Maria Mogensen, Rockstore Engineering, användare av Blikk Business

”Tack vare Blikks partnerportal kan vi dela dokument och viktiga handlingar med våra kunder på ett snabbt och smidigt sätt!”

– Nicklas Paulsson, Qrev, användare av Blikk Byrå

Relaterade artiklar

Jobba med projektplanering

BLOGG

Så lyckas du med konsten att delegera arbetsuppgifter

Här delar vi med oss av tips som hjälper dig att bemästra delegeringen och skapa tid för de viktigaste uppgifterna.

Återgå till arbete - normala rutiner

BLOGG

Ta kontroll över din tid med en prioriteringsmatris

Hur ska man egentligen prioritera när allt känns viktigt? Upptäck hur du kan ta kontrollen med en enkel matris.

Projektmetoder

BLOGG

Spara tid och pengar med en digital lönehantering

Här hittar du en handfull konkreta tips som hjälper dig att digitalisera företagets löneadministration och därigenom skapa tid för viktigare saker.