KUNDCASE

Blikk sparar tid, men också mycket pengar för vår verksamhet

Jonas Lundmark, WPS Sweden

WPS Sweden digitaliserar med Blikk

WPS Sweden är en av Sveriges största oberoende leverantörer av vindkraftsservice, med sitt huvudkontor i Piteå. De utför underhållsuppdrag av samtliga vindkraftstillverkare och har personal från Östersund ända upp till Gällivare.

De stora avstånden mellan kontoren har medfört att man använt sig av olika administrationsverktyg, vilket i sin tur gjort att administrationen tagit mycket tid. Fram till februari, då man istället valde Blikk som verktyg.

Jonas Lundmark, VD på WPS, berättar att Blikk har effektiviserat deras administration avsevärt. Nu ser han i realtid vad som händer, när det händer, hur arbetet gått och hur lång tid arbetet tagit.

Blikk sparar inte bara tid. Det säkerställer också att vi får med allt material som används löpande på fältet, vilket innebär rätt betalt för rätt uppdrag.

Personalen som arbetar ute på fältet kan enkelt tidrapportera direkt via mobilen vilket gör att man inte längre missar tid eller material som ska faktureras. Den mänskliga faktorn kan lätt ställa till det vid ihopräkning av fakturerad tid, säger han.

Idag känner Jonas sig trygg när han vet att Blikk redan har summerat den fakturerade tiden. Det här sparar tid, men också mycket pengar för vår verksamhet, säger han.

Vi i Blikk-teamet blir glada när vi möter så nöjda kunder. Vi tackar för WPS förtroende och önskar dem lycka till i sitt fortsatta (Blikk)arbete!

WPS Sweden

WPS Sweden är en av Sveriges största oberoende leverantörer av vindkraftsservice, med sitt huvudkontor i Piteå. De utför underhållsuppdrag av samtliga vindkraftstillverkare och har personal från Östersund ända upp till Gällivare.

Alla tekniker är GWO-certifierade enligt Global Wind Organizations krav. De uppfyller i övrigt andra säkerhets och kunskapskrav för att kunna arbeta på hög höjd.

Läs mer om WPS Sweden på deras hemsida.

wps_sweden_logo_67