Med Blikks säljstöd kan du som säljare vårda dina kontakter och skapa nya affärer, även när du är på språng mellan olika möten. Dessutom undviker du att viktiga säljuppgifter faller mellan stolarna. Här ger vår säljare John sina bästa tips på hur du kan öka din effektivitet med hjälp av Blikks smarta säljtavla.

Johns tips på hur du kan jobba smart och effektivt i Blikks säljtavla

Skapa en affärsmöjlighet varje gång du diskuterar ett potentiell projekt eller uppdrag med dina befintliga kunder eller prospekts
På affärsmöjligheten kan du anteckna saker som ni diskuterat, när du ska ta ny kontakt med kunden, bifoga filer som har berör det ni diskuterat och uppskatta det potentiella värdet av affären.

Sätt alltid ett tydligt nästa steg
Det bästa är såklart om du avtalat en tid med kunden för nästa möte eller telefonsamtal, men i de fall du inte har det, så är det ändå bra att sätta ett datum för när du senast ska ha sett till att höra av dig för att få till den där tiden.

Anpassa stegen i din säljtavla efter er verksamhet
I Blikk Pro kan du välja hur många steg säljtavlan ska innehålla. Tanken är att de steg och de rubriker ni väljer ska vara anpassade utefter er typiska säljprocess. Sen drar du och släpper enkelt affärsmöjligheten i det steg där du anser att den hör hemma.

Diskutera säljtavlans innehåll med dina kollegor
I Blikks säljtavla går det att få översikt över alla säljares affärsmöjligheter. Har dina kollegor en ingång på de företag du bearbetar? Är det någon som har en idé om hur du snabbare kan driva en viss affärsmöjlighet framåt? Ta 15 minuter i slutet eller början av varje vecka för att diskutera kring vad vi har för affärer på gång.

Använd Blikks E-signering för dina offerter
I de fall vi skickar offerter på större belopp via e-post kan det vara värt att kräva att kunden använder mobilt bank-id för att signera. Då får du svart på vem som godkänt offerten och när det skett. Blikk är integrerat med e-signeringstjänsten Scrive.