Vi rivstartar februari med att utöka funktionaliteten i Blikk. Version 2.3 innehåller flera nyheter och uppdateringar.

Nyhet i Blikk Pro – Resursplanering (Beta)

Nu har vi lanserat modulen Planering (resursplanering) i Beta. I planeringsverktyget får din verksamhet fullständig översikt över beläggning, interntid, frånvaro och semester.

  • Planera ordrar, affärsmöjligheter och frånvaro
  • Se tillgänglighet och allokera resurser på ordrar och projekt
  • Optimera och omfördela arbetsuppgifter
  • Gör ledighetsanökan och sjukanmälan, detta visas sedan automatiskt i medarbetarens planering
  • Underlätta semesterplaneringen för hela ditt företag
  • Undvik överbelastning och underbemanning

Blikk Planering finns tillgängligt i Beta för alla användare i Blikk Pro. Hur mycket du kan se och göra beror på vilken användarlicens du har. Läs mer om funktionaliteten samt behörigheter här.

Var med och beta-testa – ge oss feedback
Prova gärna planeringsverktyget under Beta-perioden. Är du administratör i systemet kan du aktivera modulen Planering genom att gå in under Inställningar (Kugghjulet)/Företagsinställningar. Bocka i modulen Resursplanering, samt om du vill aktivera Ledighetsansökan och/eller Sjukanmälan. Under de kommande veckorna kommer vi att samla in feedback och förslag från er som användare. Du kan lämna feedback här.

Vi har stora planer för resursplaneringen och kommer att utöka funktionaliteten än mer under året. Ett urval av kommande funktioner:

  • Se beläggningsgrader i rapporter och analyser
  • Jämföra kalkylerad, planerad och arbetad/fakturerbar tid
  • Koppla ihop resursplaneringen med tidrapporteringen
  • Möjlighet att planera direkt från order/projekt/kund och medarbetare

Övriga nyheter & uppdateringar

Mobilapp – på engelska
Vi introducerar nu en engelsk version av mobilappen. Spåkstödet finns för närvarande bara i appen och inte i desktop. Appen känner av vilket språk som användaren har som inställning i telefonen. Är standardspråket inte svenska får du per automatik den engelska versionen av appen.

Noteringsfält och etiketter på användare

  • Vi har adderat möjligheten att även sätta etiketter på användare/medarbetare inom ert företagskonto. Etiketterna kan för närvarande användas i modulen Planering (beta) samt för att filtrera rapporter Tid Medarbetare. Addera etiketter genom att gå in på Inställningar/Licenser & användare. Lägg sedan till etiketter på respektive medarbetare.
  • Det finns nu ett noteringsfält för att addera anteckningar på en användare. För att se information i noteringfältet krävs behörigheten Systemadministratör, Löneunderlag eller Attestansvar.

kalkyl arbetsorder projekt Blikk

Order

  • Nytt diagram inne på fliken Tid – se ackumulerade värden på arbetad, fakturerbar tid och planerad tid, se hur ordern ligger till gentemot kalkylerad tid (planerad tid syns endast i Pro och baseras på de bokningar som finns i Planering (Beta)).
    Redigera/dölj urval på prissättning per deltagare och aktivitet
  • Se totalsumma under fastpris-betaltillfällen
  • Flytta överförd leverantörsfaktura till annan order. Det går inte att flytta en redan fakturerad leverantörsfaktura.
  • Addera fakturatext på orderbekräftelse

Tid & Kvitton

  • Snabbåtkomst för att ladda ner kvitto-underlag
  • Etiketter, bokföringsprojekt, resultatenhet samt skapat-datum i Order-export
  • Se kortansvarig i översiktsfliken Hantera kort

Övrigt

  • Åtkomst för supporten förlängd till 7 dagar
  • Projekt- och resultatenhetskonterad PaXml-fil – BETA