Vi fortsätter vårt arbete med att göra Blikk ännu kraftfullare och har i den senaste releasen både adderat ny funktionalitet och gjort flera förbättringar.

Följ upp och utvärdera i analysverktyget

Vi har nu lanserat den första etappen av Blikk Analys (Beta). Här har användare med licensen Total möjlighet att jobba med uppföljning av såväl tid som andra viktiga nycketal och KPI:er.

I analysverktyget finns möjlighet att bl a:

  • Se en dashboard med olika former av diagram och få en översikt i realtid
  • Sortera och filtrera datan i Blikk på t ex kund, projekt, avdelning, medarbetare, uppgifter och rapporterad tid
  • Välj mellan olika datumintervaller
  • Göra jämförelser och djupare analyser
  • Skapa mallar och exportera excel-rapporter

I etapp 2 av analysverktyget adderar vi även möjlighet att skapa BI-rapporter över intäkter/kostnader och resultat. Denna är planerad senare i höst.

Spara tid genom att skapa ordrar/uppdrag för flera kunder samtidigt

När du skapar en ny order så har du nu möjlighet att skapa ordrar för flera kunder på en och samma gång. Funktionen kan du använda i de fall du vill ha liknande inställningar för många uppdrag, t ex samma uppsättning av deltagare samt inställningar för pris och fakturering. Det finns flera olika filtreringsmöjligheter som du kan göra för att förenkla när du gör ditt urval av kunder.

Fler förbättringar i Blikk

  • Start och stoppklocka i mobil och desktop
  • Möjlighet att ändra ordernummer på redan skapad order
  • Få förslag när du ska skapa bokföringsprojekt direkt från en order
  • Möjlighet att ta ut rapport för företagskort på ett specifikt kort

Vill du se alla uppdateringar som har gjorts i Blikk under den senaste tiden? Se alla release notes här.