Konsultföretaget om Blikk: “En värdefull lösning när vi fortsätter att skala upp”

Konsultföretaget om Blikk - en värdefull lösning när vi fortsätter skala upp

I takt med Scionovas tillväxt ökade även behovet av en mer effektiv systemlösning för många av företagets administrativa funktioner. Under sommaren 2022 började de använda Blikk och idag har Scionova ett betydligt mer automatiserat administrationsflöde som hjälper företaget när de skalar upp.

  – Nu kan vi lägga mer tid på det vi är bäst på, berättar Henrik Sjöström, vd för Scionova. 

Scionova grundades 2005 och är ett konsultföretag inom teknikutveckling som fokuserar på uppkopplade produkter och tjänster. De senaste åren har de vuxit snabbt och då uppdagades även behovet av ett nytt systemverktyg för att underlätta arbetsflödet.

– Vi använde oss länge av Excel men när vi blev runt 30 anställda kände vi att det var dags att skaffa ett mer effektivt system. Eftersom vi är ett konsultföretag behöver vi tidrapportera vårt arbete, de anställdas arbetsbelastning och Excel blev för omständligt och tidsödande, då kom vi i kontakt med Blikk, säger Henrik Sjöström.

Läs mer: Nackdelar med projekt- och resursplanering i Excel

 

Vikten av bra anpassningsmöjligheter

En avgörande anledning till Scionovas val var möjligheten att interagera Blikk med andra system de använder, däribland ekonomisystemet Fortnox. En annan fördel var att Blikk kan användas både på datorn och i telefonen. Scionova har tack vare Blikks konsulter även kunnat anpassa systemet efter sina specifika behov.

– Blikk har varit väldigt hjälpsamma, bland annat med utmärkt chattsupport. De har också hjälpt oss att göra inställningar för att systemet ska vara så användbart som möjligt för oss. När vi nu använder Blikk som en naturlig del i vårt dagliga arbete har vi en mer automatiserad process med ett smidigare och tydligare arbetsflöde, säger Henrik och fortsätter:

– Ju fler vi blir desto mer användbart kommer Blikk att bli. Det är en väldigt värdefull och hållbar lösning när vi fortsätter att skala upp, avslutar han.

Upptäck hur Blikk kan skapa tid för dig

Våra kunder har ordet

”Blikk är lätt att använda! Vi har en hel del medarbetare med begränsad teknikvana, men även för dem går det bra att tidrapportera via Blikks mobilapp.”

– Henrik Haltorp, InduMate Karlstad, användare av Blikk Pro

”Efter implementeringen av Blikk har vi kunnat minska ner på antalet program, vilket har lett till stora tid- och kostnadsbesparingar.”

– Helena Wackt, Diem Ekonomibyrå, användare av Blikk Byrå

"Att kunna arbeta i ett sömlöst flöde med offerter, tidrapportering och ekonomisk uppföljning underlättar verkligen för oss."

– Christophe Mourou, Integration Design, användare av Blikk Pro

”Med Blikk sparar vi massor av värdefull tid. Vårt förra affärssystem var alldeles för tungarbetat och tidskrävande.”

– Maria Mogensen, Rockstore Engineering, användare av Blikk Business

”Tack vare Blikks partnerportal kan vi dela dokument och viktiga handlingar med våra kunder på ett snabbt och smidigt sätt!”

– Nicklas Paulsson, Qrev, användare av Blikk Byrå

Relaterade artiklar

Projektplanering

BLOGG

Så fick teknikkonsulterna full koll på administrationen

Med affärssystemet Blikk fick teknikkonsultföretaget Stål Engineering full koll på tid, projekt, faktura- och löneunderlag.

Jobba med projektplanering

BLOGG

Byta affärssystem: 11 tips för ett lyckat systembyte

Här berättar vi mer om tecknen som tyder på att du bör byta affärssystem – och konkreta tips på hur du lyckas!

Projektmetoder

BLOGG

Så slapp konsultföretaget krånglig administration

Konsultföretaget Gravity hittade hem med Blikk. Här kan de i realtid följa upp sina projekt och sköta all administration.