Jobba hos oss

Vill du bli en del av Blikk-teamet?

Vi på Blikk är ett sammansvetsat och engagerat team med höga ambitioner. Tillsammans jobbar vi med att göra vardagen enklare för våra användare och kunder.

 

Blikk är ett snabbt växande SaaS- och produktbolag baserat i Piteå. Våra molntjänster används av tusentals kunder och användare inom många olika branscher. Teamet bakom Blikk består av en grupp vassa specialister inom allt från utveckling till användarstöd, sälj och marknad.

På Blikk jobbar vi ständigt med att bli ännu bättre och erbjuda produkter som hjälper våra kunder att ställa om till digitala arbetssätt och spara tid, minska administrationen och samt lönsamheten. Blikk samlar flera viktiga funktioner i ett komplett affärsflöde, allt från sälj till projekt, tidrapportering samt faktura- och löneunderlag.

Här är några korta fakta om oss:

  • Vi är baserade i Piteå men har kunder och samarbetspartners över hela Sverige.
  • Idag är vi ca 20 personer som arbetar med produktutveckling, användarstöd, sälj och marknad.
  • Vi växer och expanderar.

LEDIGA JOBB

Customer Success Specialist, användarstöd/support (heltid)

Vi letar efter en Customer Success Specialist till vår avdelning för användarstöd/support. I rollen kommer du arbeta med våra befintliga kunder som befinner sig i olika branscher, där storleken är allt från små till stora företag. Din viktigaste uppgift att hjälpa kunderna att lyckas, vilket du gör genom att hitta rätt lösningar och maximera kundernas användning. Du har lyckats i din roll när dina kunder växer med oss.

Du ska:

  • Utbilda och stötta våra kunder när de har frågor om hur man kan använda produkten på bästa sätt
  • Hantera inkommande ärenden från kunder via chatt, mejl och telefon.
  • Göra hälsokontroller på våra aktiva kunder, för att se vad de kan göra bättre, samt ge konkreta tips om hur de kan göra för att bli ännu bättre.
  • Jobba med Onboarding av vårt verktyg gentemot våra kunder.
  • Bidra till produktutvecklingen genom att vara knytpunkten mellan kunderna och utvecklingsteamet.

Vi söker efter en person som:

  • Älskar att prata med kunder och att lösa problem.
  • Är pedagogisk och har lätt för att lära andra.
  • Är organiserad.
  • Kan ta mycket eget ansvar och inte är rädd för att ta egna initiativ.
  • Är en positiv och glad människa som alltid ser möjligheterna i varje situation.
  • Är en ödmjuk lagspelare.
  • Vill utvecklas i samma takt som vi gör (stora utvecklingsmöjligheter).
  • Är duktig på att uttrycka sig i tal och skrift
  • Har telefonvana och erfarenhet från service.

Övrigt om dig och rollen

  • Du ska förstå eller vilja lära dig mer om företagande och de utmaningar organisationer möter i sin dagliga verksamhet.
  • Du är en positiv person som vill vara med och medverka till en inspirerande arbetsplats som smittar av sig på kunderna.

Arbetsuppgifterna är väldigt varierande och så även frågorna du möter, det är därför fördelaktigt om trivs i en föränderlig miljö och tycker om att multitaska under organiserade former. Du blir en del av en avdelning där man hela tiden arbetar tillsammans och bollar frågor och idéer för att hitta de bästa lösningarna på kundernas problem. Du är en lagspelare med förmåga att peppa teamet och en glädjespridare med stort tålamod.

Meriterande

  • Har tidigare erfarenhet som Customer Success Specialist, av användarstöd och/eller IT-support.
  • Grundläggande kunskaper inom företagsekonomi.
  • Tidigare erfarenheter inom administration, bokföring och/eller lön.

Läs mer om tjänsten och ansök här. 

Om du har frågor kan du även kontakta Kersti Bergström, VD på Blikk, på kersti.bergstrom@blikk.se eller via telefon på 070 – 685 10 61.