Jobba hos oss

Vill du bli en del av Blikk-teamet?

Vi på Blikk är ett sammansvetsat och engagerat team med höga ambitioner. Tillsammans jobbar vi med att göra vardagen enklare för våra användare och kunder.

 

Blikk är ett snabbt växande SaaS- och produktbolag baserat i Piteå. Våra molntjänster används av tusentals kunder och användare inom många olika branscher. Teamet bakom Blikk består av en grupp vassa specialister inom allt från utveckling till användarstöd, sälj och marknad.

På Blikk jobbar vi ständigt med att bli ännu bättre och erbjuda produkter som hjälper våra kunder att ställa om till digitala arbetssätt och spara tid, minska administrationen och samt lönsamheten. Blikk samlar flera viktiga funktioner i ett komplett affärsflöde, allt från sälj till projekt, tidrapportering samt faktura- och löneunderlag.

Här är några korta fakta om oss:

  • Vi är baserade i Piteå men har kunder och samarbetspartners över hela Sverige.
  • Idag är vi ca 20 personer som arbetar med produktutveckling, användarstöd, sälj och marknad.
  • Vi växer och expanderar.

Receptet till Blikks framgång hittar vi inom teamwork, utveckling samt en vilja att lära andra och av varandra. Vi arbetar tillsammans för att ge våra kunder de allra bästa lösningarna. Du behöver dela detta synsätt samtidigt som du har ett stort intresse för ny teknik och de senaste trenderna inom appar och mobilutveckling. Vi vill skapa den bästa möjliga användarupplevelsen för våra kunder, och på så sätt vill arbeta för att göra vardagen bättre för våra användare.

Blikk är inne i en snabb tillväxtresa. Vi ser löpande över våra redan idag riktigt bra förmåner och har många intressanta delar på gång i framtiden – vi kallar det för vår förmånstrappa. Utöver att vi tillhandahåller flera försäkringar (liv, sjuk, olycksfall och sjukvård) innehar vi en stark tjänstepension.

Känner du till att du inte behöver känna någon stress hos oss när du är krasslig? Är du sjuk ska du med gott samvete kunna vila och bli fullt återställd. Vi ger dig full lön vid sjukdom utan löneavdrag. Självklart har vi även friskvårdsbidrag och friskvårdstimme.

Även om vi har vårt huvudkontor i Piteå ska det inte hindra dig att söka tjänsten om du vill vara med på vår resa. Vi är öppna för andra lösningar, exempelvis genom att du arbetar på distans från annan ort. Din och vår gemensamma utveckling är det primära målet och då ska inte geografin vara ett hinder.

LEDIGA JOBB

Customer Support Advisor 
Vi letar efter en Customer Support Advisor till vår avdelning för användarstöd. I rollen kommer du arbeta med våra befintliga kunder som befinner sig i olika branscher, där storleken är allt från små till stora företag. Din viktigaste uppgift att hjälpa kunderna att lyckas, vilket du gör genom att hitta rätt lösningar. Du har lyckats i din roll när kundnöjdheten är hög och de växer med oss.

Du ska:

  • Hantera inkommande ärenden från kunder via chatt, mejl och telefon.
  • Stötta våra kunder när de har frågor om hur man kan använda produkten på bästa sätt.
  • Hjälpa till att underhålla och uppdatera vårt hjälpcenter med artiklar, filmer och bilder.
  • Göra hälsokontroller på våra aktiva kunder, och jobba med proaktiva åtgärder för att öka nyttjandet av funktionerna / flöden i Blikk
  • Bidra till produktutvecklingen genom att i viss mån jobba med felsökning samt vara knytpunkten mellan kunderna och utvecklingsteamet.

Anställningsform: Tillsvidare (vi tillämpar 6 månaders provanställning).
Arbetstid: Heltid (måndag – fredag, dagtid).
Placeringsort: Piteå
Lönevillkor: Individuell lönesättning

Sista ansökningsdag är den 20 augusti men urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Se därför till att skicka in din ansökan omgående.

 Läs mer om tjänsten och ansök här 

Implementationskonsult
Vi söker dig som vill arbeta med implementation och utbildning i en dynamisk miljö, i rollen som Implementationskonsult hos oss på Blikk. Du brinner för att använda ny teknik till smarta lösningar där du arbetar både proaktivt och strukturerat.

Som Implementationskonsult kommer du att utbilda, guida och vägleda kunden i hantering av vårt smidiga system. Rollen innefattar allt från uppstarter, implementeringar och löpande rådgivning. Utöver nya kunder kommer du även vara delaktig i att framta processer och utveckla vårt tjänsteutbud.

Hur lång tid det tar att implementera Blikk hos en kund kan variera från några veckor till ett par månader, och när du är varm i kläderna är det vanligt att ha igång flera uppstarter/implementationer samtidigt.

I korthet kommer du bl.a. arbeta med:

  • Hålla i implementationer och utbildningar primärt via webben (men kan även ske fysiskt).
  • Alltid komma med input gällande kundernas användningsområden och arbetsprocesser i systemet.
  • Ha ett ansvar för att kvalitetssäkra våra kunders arbetssätt och identifiera förbättringsområden.
  • Vara kunderna behjälpliga när de har frågor om Blikk och hur det används.
  • Att tillsammans med dina kollegor fånga upp produktönskemål och framföra förbättringsområden till produktägare.

Anställningsform: Tillsvidare (vi tillämpar 6 månaders provanställning).

Arbetstid: Heltid (måndag – fredag, dagtid).
Placeringsort: Piteå
Lönevillkor: Individuell lönesättning

Sista ansökningsdag är den 20 augusti men urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Se därför till att skicka in din ansökan omgående.

 Läs mer om tjänsten och ansök här 

SPONTANANSÖKAN

Du är alltid välkommen att kontakta oss om du tror att just du och dina erfarenheter och kompetens inom system-och apputveckling, Q&A, test, UX/UI, användarstöd och sälj skulle passa oss.

Om du har frågor kan du även kontakta Kersti Bergström, VD på Blikk, på kersti.bergstrom@blikk.se.