Jobba ännu smartare i Blikk – nu lanserar vi Blikk Pro med affärsmöjligheter, offertverktyg, projekt, uppgifter och startsida

Här på Blikk händer det mycket och i dagarna har vi lanserat Blikk Pro. En uppgradering av Blikk Business med flera nya moduler och funktioner!

Nya moduler & funktioner i Blikk Pro: 
Projekt
Uppgifter
Affärsmöjligheter & offertverktyg
Startsida med intranät
• Resursplanering (planerad 2019)
• Avtalshantering (planerad 2019)
• Business Intelligence & Analysverktyg (planerad 2019)

Projektplanering & projektuppföljning
Få full kontroll över alla kommande, pågående och avslutade projekt. Underlätta er projektkommunikation och projektredovisning med smarta uppgiftstavlor och detaljerade ekonomiska översikter.

• Skapa projekt och koppla flera ordrar till projektet
• Samla arbetsflöden, uppgifter och checklistor i projekttavlan
• Addera projektdeltagare från ditt team
• Se kalkylerad och rapporterad tid
• Följ hur allting går och samarbeta med övriga medlemmar i ditt team
• Få en överblick över projektekonomin – upparbetad tid, intäkter, kostnader och resultat

Uppgifter & checklistor 
Under Uppgifter kan du se en översikt på dina uppgifter, både de du skapat för dig själv samt de uppgifter som du tilldelats i exempelvis ett projekt.

  • Under Mina uppgifter ser du en vy över planerade uppgifter under de kommande fem dagarna. Här listas även alla uppgifter som inte har ett slutdatum.
  • När du skapar en ny uppgift har du möjlighet att bl a lägga till en beskrivning, checklista, bifoga filer samt sätta ett slutdatum för när uppgiften ska vara klar.
  • Med hjälp att etiketter kan du märka upp uppgifterna med exempel prioritet och område.

Affärsmöjligheter & offertverktyg 
I Affärsmöjligheter kan ditt företag lägga upp en säljtavla samt skapa och följa affärsmöjligheter genom hela säljprocessen. Flödet bygger på att affärsmöjligheten alltid ska ha en ny aktivitet/uppgift så att du aldrig tappar någonting mellan stolarna eller missar en viktig affär. Med offertverktyget kan du även skapa och skicka offerter till dina kunder och vid vunnen affär/accepterad offert skapa en order.

• Lägg in affärsmöjligheter, sätt status, beräknad omsättning och stängningsdatum
• Skapa och redigera offerter samt se hur de kommer att se ut i realtid.
• Se kalkylerat antal, hantera uppgifter om ROT/RUT. skapa olika versioner, addera fritext och moderera de fält som du vill dölja eller lägga till.
• Skicka offerten till din kund direkt från Blikk, de kan acceptera med ett klick eller genom signering med Bankid. När offerten har signerats med Bankid stämplas den med namnet på den som har signerat och sparas i systemet. Så småningom kommer det även att finnas möjlighet till digital signering på en arbetsorder (extrakostnad för signering med Bankid tillkommer).

Startsida med intranät
Använd nyhetsflödet på Startsidan som ett intranät. Du och dina kollegor kan lägga upp nyheter och rutiner som ska kommuniceras, bifoga bilder, gilla samt kommentera.

• Se händelser och dela gemensamma nyheter samt rutiner på Startsidan.
• Få en överblick över dina uppgifter som är försenade eller tidsatta till idag.
• Se påminnelser när du som attestansvarig har tid eller utlägg att attestera.
• Under genvägar kan ditt företag lägga upp viktiga gemensamma länkar som alla medarbetare kan se och ta del av.

Mobilappen växer 
Vi utökar även mobilappen med flera smidiga Pro-funktioner som gör jobbet enklare när du är ute på jobb eller resande fot.

• Se nyhetsflödet på Startsidan
• Uppgiftshantering
• Lättåtkomligt kund- och kontaktregister
• Säljtavla
• Projektlista

Vill du att vi visar dig hur Blikk kan hjälpa ert företag att jobba digitalt? Kontakta oss för att boka en demo.

Upptäck fördelarna med Blikk!