Efter många år som anställd på en av Sveriges största byråer valde Ben Heidari att förverkliga sin vision om en egen fullservicebyrå, med fokus på medarbetarglädje och transparens – och byråstödet Blikk Byrå har varit en viktig del i företagets tillväxtresa.
Utvärderade flera system
För tre år sedan förverkligade Ben drömmen om en egen byrå, Fineasity.
Redan från start var han inställd på att hitta ett byråstöd som kunde underlätta uppdragshanteringen, tidredovisningen, uppföljningen, faktureringen, lönehanteringen och annat som krävs för att driva en framgångsrik ekonomibyrå.
– Jag kollade på många olika system men upplevde att Blikk kunde erbjuda den mest kompletta funktionaliteten, samtidigt som systemet kändes användarvänligt och modernt, berättar Ben och fortsätter:
– Möjligheten att enkelt följa upp viktiga nyckeltal på både projekt- och medarbetarnivå var också tilltalande.
Under uppstarten upplevde Ben att det var smidigt att göra integrationen med sitt ekonomisystem, Fortnox, och komma igång med Blikk Byrå.
– Vi gillar att hålla det enkelt och integrationen gick med några få knapptryck, en perfect match!
Viktig del av framgången
Idag har Fineasity hunnit bli 16 anställda som erbjuder tjänster inom redovisning, revision, skatt och rådgivning, mestadels till ägarledda företag i varierande storlekar och branscher.
Nalan Bela, kontorschef och redovisningskonsult på Fineasity, tycker att Blikk blivit en naturlig del av medarbetarnas vardag.
– Jag älskar bevakningslistorna, de hjälper oss att få en god överblick av vilka uppdrag som ska göras när, för alla våra kunder, berättar Nalan och fortsätter:
– Vi bockar löpande av vad som görs i bevakningslistorna och registrerar dagligen tid, kvitton och utlägg, vilket gör det smidigt att sammanställa faktura- och löneunderlag i slutet av månaden.
– I min roll som kontorschef har jag dessutom stor nytta av intranätet på startsidan, där jag delar information som berör alla medarbetare.
Avtalshanteringen med e-signering, ledighetansökningar och sjukanmälan är ytterligare exempel på funktioner som används på byrån – och snart planerar man att komma igång med ännu fler.
– Jag har nyligen börjat använda säljtavlan för att hålla koll på våra affärer och inom kort ska vi komma igång med uppgiftstavlorna och resursplaneringen, säger Ben och avslutar med att lyfta systemets betydelse för bolaget:
– Det bästa av allt är att vi fått allting samlat i ett system och kan fokusera på verksamheten snarare än systemhantering!
Upptäck hur Blikk kan skapa tid för dig
Våra kunder har ordet
Relaterade artiklar
BLOGG
Digitalt arbetssätt banade väg för prisbelönt byrå
Redan från start implementerade Dalacc byråstödet Blikk Byrå, vilket gett dem bättre koll på den dagliga verksamheten.
BLOGG
Från manuell hantering till sömlöst flöde med Blikk KYC & AML
”Med Blikks molnbaserade KYC & AML-lösning slipper vi tidskrävande arbete i Word och Excel-filer.”
BLOGG
Så effektiviserade norrlandsbyrån sitt dagliga arbete
Med Blikk Byrå har norrlandsbaserade Vikta Partner fått ett komplett byråstöd som underlättar vardagen.