Blikk blir billigare och bättre

Notera att dessa nyheter och funktioner avser en äldre version av Blikk – Blikk Classic!

Ingen kan väl ha missat den pågående digitaliseringen? Vi har förmånen att dagligen få hjälpa nya kunder ställa om från gamla arbetssätt och visa dem en väg som är enkel, smart och tar bort massor av onödigt pappersarbete! Genom november-uppdateringen vässar vi både oss själva och vårt erbjudande ytterligare: med en förfinad prismodell och nya planeringsmöjligheter har vi gjort Blikk både bättre och billigare på samma gång!


FLER LICENSALTERNATIV
Vi har tagit fram ett nytt och prisvärt licensalternativ standard  som vi tror ska falla många av våra kunder i smaken. Detta samtidigt som vårt enklaste licensalterantiv basic, som tidigare enbart bestod av mobilappen, har utökats till att omfatta samtliga enheter och därmed utgör ett fullgott alternativ för många fler. En annan nyhet är att vi börjat erbjuda införande och utbildning till fasta priser.
Läs mer om detta och vår prismodell här.


NYA PLANERINGSMÖJLIGHETER
Den stora fördelen med Blikk har alltid varit att kunna samla företagets alla affärsmöjligheter, projekt, ärenden, snabbordrar m.m. i ett enda system, där allting hänger ihop och är åtkomligt från samtliga enheter. Nu kommer ytterligare ett starkt argument; planering! Vi har nämligen smyglanserat den helt nya modulen ”Resursplanering”. Där kan man med några enkla klick planera bemanning, frånvaro och genomföranden.

bild1

 


FLER FORTNOX-INTEGRATIONER
(Motsvarande integrationer för Visma E-ekonomi kommer under Q1)
Befintliga integrationer för projekt, kundregister, artikelregister, kund- och leverantörsfaktura m.m. har i denna release kompletterats med följande:

  • Knapp i kontaktregistret för att själv importera kunder från Fortnox.
  • Knapp i artikelregistret för att själv importera artiklar till önskad prislista.
  • Automatiska påminnelser i samband med fakturering om det finns obehandlade leverantörsfakturor på projektet.


FÖRBÄTTRAD SÄLJTAVLA
Vi har lagt till möjligheten att lägga till artiklar på en affärsmöjlighet. Dessa går att söka fram via prislistorna eller anges som ren fritext.
Självklart kan man ta med sig artiklarna när man stänger affärsmöjligheten som vunnen! Det har också blivit möjligt att skapa en snabborder, istället för ett projekt, av en vunnen affär.

 

Nu jobbar vi vidare
Vi kommer hinna med en till större uppdatering innan årsskiftet och den planeras innehålla bland annat:

  • Helt ny startsida – gå inte och köp någon ny intranätprodukt innan ni sett denna…
  • Integration med fler eposttjänster än Office 365 och Exchange, tex Google Apps och POP3/IMAP.
  • Löne-export till Visma Lön samt möjlighet att skriva ut flera löneunderlag samtidigt i en PDF-rapport.

 

Vad händer sen?
Under Q1 och Q2 kommer vi framför allt arbeta vidare med två områden:

  • Fler integrationer för ex Visma E-ekonomi och Hogia Lön
  • Ett snabbare och enklare Blikk

Kom gärna ihåg att det är Ni kunder som bestämmer vart den fortsatta Blikk-resan tar vägen. Därför är vi alltid uppriktigt intresserade av Er feedback, och det är lika intressant att få veta vad ni tycker är bra som att få återkoppling på vad som kan förbättras. Vad skulle Du vilja förbättra i Blikk? Maila oss på info@www.blikk.se


Behöver du hjälp?
Vi finns till hands vid frågor och funderingar. Allra enklast är att maila till support@www.blikk.se men allra trevligast är att titta förbi på kontoret som ni hittar ovanpå Team Sportia på Storgatan 48 i Piteå
Ha en trevlig helg, vi hörs snart igen!

/Blikk-teamet

Upptäck fördelarna med Blikk!