Blikk blickar framåt: Tillväxt i fokus för 2025

Blikks smarta systemlösningar samlar dina viktigaste funktioner i ett sömlöst flöde, från sälj till projekt, tidrapportering, faktura– och löneunderlag. De hjälper tusentals svenska företag i olika branscher att minska administrationen och skapa tid för viktigare uppgifter. År 2024 kännetecknas av en stadig tillväxt och nu tar man sikte på ytterligare ett starkt år.

 - Under det gångna året har vårt team vuxit med 41 procent, från 37 till 52 personer, samtidigt som omsättningen ökat med 26 procent. En fantastisk laginsats, säger Mikael Gramer, vd på Blikk. 

 

Ökad tillväxt och systemutveckling 

Blikk, som utöver huvudkontoret i Piteå har hubbar i Luleå, Göteborg och Stockholm, har under januari hunnit utöka teamet med en drift och säkerhetsansvarig samt två seniora utvecklare.

– För att fortsätta förbättra våra system och öka tillväxten planerar vi att göra ytterligare rekryteringar inom systemutveckling och försäljning under året, säger Mikael.

 

Fokus på kundnöjdhet   

Efterfrågan på Blikks lösningar för bland annat tidrapportering och projekthantering fortsätter öka och nyligen blev företaget topprankat på Nordens ledande jämförelsetjänst för B2B-system samt utsett till ett av Sveriges hetaste snabbväxande techbolag av Breakit.

Under det kommande året planerar Blikk att utöka systemet med fler smarta funktioner, förbättra användarupplevelsen och bibehålla sin kundnöjdhet på 99 procent.

– Kunderna är kärnan i vår verksamhet. Vi är lyhörda, lyssnar på deras feedback och utvecklas tillsammans med dem. Därför kommer prestanda och befintliga flöden vara lika prioriterade som ny funktionalitet, berättar Kersti Bergström, produktchef och vice vd på Blikk.

I dagarna tillkännagavs det också att Blikk är nominerade till Årets Varumärke på Piteå Business Awards 2025, vilket bekräftar företagets starka position både lokalt och nationellt.

 

Presskontakt
Mikael Gramer
VD Blikk
mikael.gramer@blikk.se

 

Om Blikk

Blikk utvecklar smarta systemlösningar som hjälper tusentals företag i olika branscher att minska administrationen, skapa tid och öka lönsamheten. Blikk har sitt huvudkontor i Piteå och består av ett 50-tal medarbetare som arbetar med allt från systemutveckling till användarstöd, sälj och marknad.

 

Upptäck hur Blikk kan skapa tid för dig

Våra kunder har ordet

”Blikk är lätt att använda! Vi har en hel del medarbetare med begränsad teknikvana, men även för dem går det bra att tidrapportera via Blikks mobilapp.”

– Henrik Haltorp, InduMate Karlstad, användare av Blikk Pro

”Efter implementeringen av Blikk har vi kunnat minska ner på antalet program, vilket har lett till stora tid- och kostnadsbesparingar.”

– Helena Wackt, Diem Ekonomibyrå, användare av Blikk Byrå

"Att kunna arbeta i ett sömlöst flöde med offerter, tidrapportering och ekonomisk uppföljning underlättar verkligen för oss."

– Christophe Mourou, Integration Design, användare av Blikk Pro

”Med Blikk sparar vi massor av värdefull tid. Vårt förra affärssystem var alldeles för tungarbetat och tidskrävande.”

– Maria Mogensen, Rockstore Engineering, användare av Blikk Business

”Tack vare Blikks partnerportal kan vi dela dokument och viktiga handlingar med våra kunder på ett snabbt och smidigt sätt!”

– Nicklas Paulsson, Qrev, användare av Blikk Byrå

Relaterade artiklar

Jobba med projektplanering

BLOGG

Så lyckas du med konsten att delegera arbetsuppgifter

Här delar vi med oss av tips som hjälper dig att bemästra delegeringen och skapa tid för de viktigaste uppgifterna.

Återgå till arbete - normala rutiner

BLOGG

Ta kontroll över din tid med en prioriteringsmatris

Hur ska man egentligen prioritera när allt känns viktigt? Upptäck hur du kan ta kontrollen med en enkel matris.

Projektmetoder

BLOGG

Spara tid och pengar med en digital lönehantering

Här hittar du en handfull konkreta tips som hjälper dig att digitalisera företagets löneadministration och därigenom skapa tid för viktigare saker.